Szkoła Promująca Zdrowie
Uczniowski Zespół Promocji Zdrowia ogłasza konkurs dla klas 4-7
Wszyscy chcemy czuć się dobrze w szkole. Na nasze samopoczucie ma duży wpływ otoczenie, w którym przebywamy. Dlatego chcemy zachęcić wszystkich uczniów do zadbania o swoje sale i gazetki. W związku z tym ogłaszamy dwuetapowy konkurs na gazetkę szkolną i wystrój świąteczny klasy.
I etap
Wykonanie GAZETKI Z HUMOREM - gazetki, która wprawi nas w dobry nastrój i rozśmieszy , a także wskaże co zrobić, by nasze samopoczucie było lepsze.
termin wykonania : do 30 listopada (ocena gazetek 30 listopada - 1 grudnia)
II etap
WYSTRÓJ ŚWIĄTECZNY sal lekcyjnych zgodnie z wylosowanym wcześniej tematem spośród podanych poniżej:
- Gabinet św. Mikołaja
- Stajnia reniferów
- Fabryka prezentów
- Fabryka ozdób choinkowych (łańcuchów, świeczek, lampek, gwiazdek itp.)
- Rezydencja Śnieżynek
- Kraina elfów
- Królestwo dzwoneczków i bombek
- Fabryka śniegu i lodu
- Szkoła Mikołajów
Zachęcamy uczniów do przebrania się i wcielenia w postaci zgodnie z wylosowanym tematem.
Oceny będziemy dokonywać w dniu Wigilii klasowych.
Danuta Maćkowiak
PLAN PRACY SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE 2017/2018
Problem priorytetowy: Złe samopoczucie ucznia w szkole wynikające z nieumiejętności radzenia sobie w trudnych i stresowych sytuacjach.
Cel: Zachęcić dzieci, rodziców oraz pracowników szkoły do poznawania i wdrażania sposobów radzenia sobie ze stresem i poprawiających samopoczucie.
Zadanie |
Kryterium sukcesu |
Metody realizacji, termin realizacji |
Wykonawcy/ osoby odpowiedzialne |
Środki/ zasoby |
Monitorowanie (termin, osoba) |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
|
Co wskaże? |
Jak sprawdzimy? |
||||||
Tworzenie w szkole przyjaznej atmosfery i poprawa estetyki otoczenia. |
W akcji weźmie udział 80% uczniów, 20% rodziców oraz 80%nauczycieli. |
Październik- luty |
D. Maćkowiak wychowawcy klas, samorząd uczniowski |
artykuły papiernicze rośliny doniczkowe |
Szkolny zespół promocji zdrowia |
Konkurs na wykonanie gazetek klasowych z humorem "Śmiech to zdrowie"(ilość i jakość wykonanych gazetek, zaangażowanie uczniów), Zazielenianie sal – kwiatki doniczkowe, wystrój świąteczny sal |
Fotorelacja na stronie internetowej szkoły |
Wdrożenie projektu Indywidualni.pl - wskazującego odpowiedzi na pytania: Jak szybciej i efektywniej się uczyć? Jak efektywniej nauczać? Pomagającego poznać swoje mocne i słabe strony |
Wykonanie testu przez co najmniej 75% uczniów kl.4-7 i 80% nauczycieli
|
Wrzesień- październik |
Wychowawcy, informatyk |
Projekt edukacyjny |
Wychowawcy, Dyrektor |
profile uczniów w e-dzienniku
|
Wykorzystanie danych profilowych klasy podczas lekcji |
Projekt szkolny "Tydzień Życzliwości" |
Zaangażowanie uczniów podczas warsztatów, udział w konkursie na najbardziej życzliwą osobę. |
Zajęcia warsztatowe, podczas lekcji wychowawczych – semestr I |
L.Tórz J.Myślińska wychowawcy |
Materiały papiernicze |
D.Maćkowiak,
|
Liczba uczniów biorących udział w projekcie oraz konkursie, jakość i ilość prac uczniowskich |
Zdjęcia i informacje na szkolnej stronie internetowej, wywiady z uczniami |
Zorganizowanie warsztatów dla uczniów klas IV- VII na temat radzenia sobie ze stresem |
Większa świadomość dzieci i młodzieży na temat stresu, lepsze samopoczucie uczniów. |
Warsztaty dla uczniów Marzec -kwiecień |
Psycholog, pedagog K.Szubielski G.Kośmicka |
Materiały własne
|
D. Maćkowiak
|
Prezentacje multimedialne na temat stresu wykonane przez uczniów |
Wywiad z nauczycielami i uczniami, obserwacja |
Zorganizowanie warsztatów dla klas I- III na temat radzenia sobie z niepowodzeniem |
Prace plastyczne odzwierciedleniem zrozumienia tematu |
Warsztaty plastyczne, grudzień -styczeń |
J.Myślińska l. Tórz |
Materiały plastyczne, papiernicze
|
Joanna Myślińska L.Tórz |
Wystawa prac |
Wywiad z nauczycielami, wywiad z dziećmi |
Zorganizowanie spotkania dla rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli "Stres i jego wpływ na nasze samopoczucie” |
Co najmniej 75% rodziców oraz nauczycieli pozytywnie oceni przekazane treści |
styczeń |
K.Szubielski, G.Kośmicka |
Prezentacja multimedialna, ulotki i materiały edukacyjne
|
Krzysztof Szubielski |
Ilość osób uczestniczących w spotkaniu oraz wyniki ankiet |
Ankiety, wywiad |
Zorganizowanie zajęć tanecznych i/lub sportowych podczas długich przerw (antystresowa terapia muzyczno-taneczna) dla uczniów i pracowników szkoły |
Co najmniej 10% uczniów kl.4-7 oraz co najmniej 10% pracowników uczestniczy w zajęciach |
listopad - luty oraz kwiecien - maj |
G.Kośmicka D.Maćkowiak Uczniowski Zespół Promocji Zdrowia, nauczyciele wf |
Sprzęt muzyczny |
G.Kośmicka D.Maćkowiak Uczniowski Zespół Promocji Zdrowia |
Ilość uczestników, zaangażowanie |
Wywiad, obserwacja |
maj - podsumowanie działań i ewaluacja, wnioski do dalszej pracy
czerwiec - sporządzenie raportu
- Szczegóły
- F.K.
- Odsłony: 7034
23 września nauczyciele, uczniowie i ich rodziny uczestniczyli w imprezie prozdrowotnej Bieg po zdrowie, imprezie promującej aktywny i zdrowy styl życia. Mimo braku słońca czuło się energię!
21 grudnia br. w świetlicy szkolnej, w ramach programu Szkoły Promującej Zdrowie, odbyły się zajęcia nt. „Wiem, co jem – zdrowe odżywianie" oraz „Pij wodę, bo to zdrowe".
Na początku zajęć dzieci opowiedziały o swoich ulubionych potrawach. Zestawiono je z piramidą żywieniową oraz tym, jak zjadane przez nas posiłki wpływają na funkcjonowanie człowieka. Następnie poproszono dzieci o przyporządkowanie obrazków potraw, składników posiłków do dwóch minek – wesołej i smutnej (miały one symbolizować samopoczucie człowieka w zależności
od zjedzenia zdrowych bądź mniej wartościowych posiłków). Zachęcono także dzieci do dyskusji
i odpowiedzenia na pytania, tj. „Dlaczego powinniśmy się zdrowo odżywiać?", „Jakie choroby powoduje nieprawidłowe odżywianie się?"
Druga część zajęć poświęcona została znaczeniu picia wody, jej wpływu na nasz organizm. Dzieci wykonały „mapę myśli" dotyczącą picia wody, a na koniec ozdobiły kubeczki, zachęcając tym samym do zrezygnowania z kolorowych i słodkich napojów.
Monika Karpus
Szkoła Promująca Zdrowie 2022/2023
Do pobrania 💾:
- aktualny skład Zespołu (pobierz 💾)
- plan pracy na rok szkolny 2022/2023 (pobierz 💾)
- archiwalne plany pracy
Materiały archiwalne 🗄:
- Szkoła Promująca Zdrowie 2021/2022
- Szkoła Promująca Zdrowie 2020/2021
- Szkoła Promująca Zdrowie 2019/2020
- Szkoła Promująca Zdrowie 2018/2019
- Szkoła Promująca Zdrowie 2017/2018
- Szkoła Promująca Zdrowie - starsze
Artykuły bieżące:
Szkoła Promująca Zdrowie 2023/2024
Do pobrania 💾:
- aktualny skład Zespołu (pobierz 💾)
- plan pracy na rok szkolny 2023/2024 (pobierz 💾)
- archiwalne plany pracy
Materiały archiwalne 🗄:
- Szkoła Promująca Zdrowie 2022/2023
- Szkoła Promująca Zdrowie 2021/2022
- Szkoła Promująca Zdrowie 2020/2021
- Szkoła Promująca Zdrowie 2019/2020
- Szkoła Promująca Zdrowie 2018/2019
- Szkoła Promująca Zdrowie 2017/2018
- Szkoła Promująca Zdrowie - starsze
Artykuły bieżące: