ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE MAJ  2019 - GRUPA SMOKI 

TEMATY TYGODNIA:

 

  1. Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
  2. Ruch tu wielki, dżwięków moc, z traw na łące miękki koc.
  3. Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa.
  4. Bukiet, prezent i cukier, dziś rodziców dzień jest wielki.

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE:

 

  • Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywanie wybranych roślin i zwierząt, poznanie ekosystemu łąk.
  • Tworzenie zielnika, nazywanie ziół.
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata.
  • Uwrażliwienie na piękno polskich krajobrazów.
  • Poznanie obrazu graficznego głoski „f”, „j”, „h”
  • Utrwalanie wiedzy na temat zachowań w sytuacji zagrożenia, numeru ratunkowego 112.
  • Zabawy muzyczne – utrwalanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych (trójkąt, bębenek, kołatka).
  • Zapoznanie z pracą wybranych osób z przedszkola (szkoły).
  • Obserwacja pracy ludzi w wybranym zawodzie, np. aptekarza, urzędnika pocztowego, policjanta, piekarza, krawca, fryzjera. Kształtowanie postawy poszanowania pracy różnych osób.
  • Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców w rodzinie.
  • Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny.
  • Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny.
  • Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć.
  • Uświadamianie dzieciom bezwarunkowej miłości rodzicielskiej.
  • Zachęcanie do okazywania szacunku i miłości swoim rodzicom.
  • Kształcenie umiejętności przygotowania się do udziału w uroczystościach przedszkolnych.
  • Kształtowanie potrzeby sprawiania rodzicom radości, przyjemności nie tylko z okazji ich świąt.

 

4 kwietnia grupa Smoki z Przedszkola Wesoła Stacyjka  spotykała  się wraz  z innymi przedszkolakami w Hali Widowisko-Sportowej Arena, aby wspólnie z Wielkanocnym Zajączkiem bawić się w świątecznej atmosferze. W sali sportowej przygotowane były dla dzieci konkursy sportowe. Sportowe zmagania przedszkolaków obserwował  Zając, wesoły Byczek, Clifford oraz Wartuś.  Zobaczcie sami jak bawiliśmy się :) 

MARZEC W GRUPIE „SMOKI”

 

KRĄG TEMATYCZNY:

  1. Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.
  2. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
  3. Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
  4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania uczuć.
  • Poznanie obrazu graficznego głoski: r, s.
  • Kształtowanie umiejętności tworzenia swobodnych wypowiedzi.
  • Obserwacja i rozumienie zmian zachodzących w przyrodzie. Poznanie pojęcia „przedwiośnie” oraz zwiastunów wiosny.
  • Poznanie oznak nadchodzącej wiosny, nazw pierwszych kwiatów.
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowli roślin – rzerzucha.
  • Poszerzanie wiedzy na temat budowy roślin (pojęcia: cebulka, korzeń, łodyga, liście, kwiat).
  • Doskonalenie liczenia w zakresie 10.
  • Umożliwianie zdobywania wiadomości na temat ptaków: poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia. Rozpoznawanie piór i głosu wybranych ptaków. Poznanie rodzajów gniazd i ptasich domów. Zdobywanie wiedzy o ptakach wracających z ciepłych krajow. Obserwacja przyrodnicza w terenie.
  • Budzenie zainteresowania różnymi źródłami inforamcji: film przyrodniczy, albumy, encyklopedie, czasopisma, itp.
  • Poznawanie znaczenia znanych przysłów o wiośnie.
  • Poznanie zapisu cyfry 0.
  • Szukanie rozwiązań sytuacji problemowych metodą burzy mózgów.
  • Wspomaganie dzieci w lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
  • Rozumienie istoty pomiaru długości. Rozumienie pojęć: długi, krotki, wysoki, niski.

 

KROKUSY D. Gellner

Wybiegły krokusy spod śńiegu

I zatrzymały się w biegu

Nad nimi góry wysokie

A jeszcze wyżej obłoki

A one takie malutkie

Jak krasnoludki.

 

KWIECIEŃ W GRUPIE SMOKI

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne:

Tematy tygodnia:

  1. Wielkanoc to pisanki, wyklejanki, malowanki
  2. Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
  3. Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
  4. Stop ! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje 

 

        1. Wielkanoc to pisanki, wyklejanki, malowanki

  • Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów z zbiorze.
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humanistycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charaktery bohaterów).
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
  • Przygotowanie do nauki pisania – kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo – ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków litero podobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.
  1. Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło:
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych ( uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie, jakie korzyści przynosi to człowiekowi).
  • Wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów.
  • Umożliwienie zdobywania doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
  • Wdrażanie do właściwego, bezpiecznego posługiwania się narzędziami oraz kształcenie umiejętności organizowania sobie miejsca pracy.

                                          

3.Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza:

  • Kształtowanie u dzieci intuicyjnego rozumienia zdrowia;
  • Zapoznawanie z zawodem lekarza, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracowników służby zdrowia;
  • Kształtowanie właściwych zachowań związanych z wizytami w gabinecie lekarskim;
  • Wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, przyzwyczajanie do dbania o sprawność fizyczną i własne zdrowie;
  • Rozwijanie zdolności kodowania i dekodowania informacji za pomocą symboli i słów;
  • Kształtowanie właściwego stosunku do ludzi chorych ( współczucie, chęć niesienia pomocy).

4.Stop ! Zabraniam ! Zakazuję ! Śmieci w worki się pakuje !

  • Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią;
  • Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczenia środowiska naturalnego ( wody, gleby, powietrza);
  • Zachęcenie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne ( np. w akcji „ Sprzątania świata);
  • Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych;
  • Zachęcenie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody;
  • Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.

 

 

                 

LISTOPAD W GRUPIE SMOKI

TEMATY TYGODNIA:
⦁ Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
⦁ Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
⦁ Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
⦁ Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy

TREŚCI I ZAMIERZENIA:
⦁ Poznanie głosek: u/ l/ t i ich zapisu. Poznanie zapisu liczby 4.
⦁ Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym;
⦁ Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych;
⦁ Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości);
⦁ Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych;
⦁ Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności;
⦁ Kształtowanie ekspresji twórczej i doskonalenie umiejętności tworzenia swobodnych dialogów w zabawach teatralnych;
⦁ Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym);
⦁ Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji;
⦁ Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody;
⦁ Wdrażanie dzieci do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji i wyników przeprowadzonych doświadczeń;
⦁ Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki);
⦁ Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów melodycznych i niemelodycznych.
⦁ Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych;
⦁ Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie;
⦁ Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny);
⦁ Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play);
⦁ Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;
⦁ Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych;
⦁ Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej
⦁ Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu; Rozwijanie słuchu fonematycznego.
⦁ Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
⦁ Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych;
⦁ Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
⦁ Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole;
⦁ Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.
⦁ Rozwijanie w dzieciach postaw patriotycznych związanych z obchodami Stulecia Odzyskania Niepodległości.

 

Deszcz pada                                            
sł. muz. Wojciech Kalata


1. Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem
i na podwórko spadł.

Ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz,
jesienny, pada, pada,
pada, pada deszcz!

2. Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach,
w blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.

Ref. Hej, pada, pada, pada...

3. Kalosze wnet założę,
parasol wezmę też,
bo lubię, gdy na dworze
jesienny pada deszcz.

Ref. Hej, pada, pada, pada..

Grupa Smoki dziękuje bardzo mamie Magdalenki oraz mamie Tymona za wspólnie spędzony czas przy czytaniu bajek dla dzieci. :)

Dlaczego powinniśmy czytać dzieciom książki?

Czytając książki dzieciom  zaspokajamy ich  potrzeby emocjonalne – czego nie zrobi za nas komputer ani telewizja. Dzieci zdobywają   także istotne kompetencje intelektualne: uczą się języka oraz myślenia. Czytając dzieciom – poszerzamy tematykę ich zainteresowań, używamy języka literackiego: poprawnego i bogatego, dajemy dzieciom dostęp do treści, których nie dostarczy mu własne doświadczenie, rozwijamy ich wyobraźnię, wiedzę i wrażliwość moralną.

Głośne czytanie dzieciom buduje więź pomiędzy rodzicem, nauczycielem i dzieckiem, zaspokaja potrzeby emocjonalne, przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania, poprawia koncentrację, ćwiczy pamięć, rozwija poczucie humoru, jest znakomitą rozrywką oraz profilaktyką działań aspołecznych.

 

Bank Ekspertów – „ Czyste Ręce Ratują Życie”

 

Najstarszą grupę Smoki odwiedziła mama Dominiki w ramach akcji „ Czyste Ręce Ratują Życie”.

Mama Dominiki pokazała  dzieciom jak należy dokładnie myć ręce. Opowiedziała nam dlaczego mycie rąk jest tak ważne i kiedy powinniśmy to robić.  Nie zabrakło także wspólnej zabawy na dywanie. Dziękujemy bardzo mamie za przeprowadzenie warsztatów o tak ważnej tematyce.  :) 

STYCZEŃ W GRUPIE
SMOKI

TEMATY TYGODNIA:

⦁ Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
⦁ Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku mieszkali rycerze
⦁ Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
⦁ O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta

ZAMIERZENIA:

• Poznanie zapisu graficznego głosek: y, b oraz cyfry:6
• Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji – wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami czasu). Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu;
• Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji;
• Doskonalenie umiejętności dostrzegania elementów fantastycznych w utworach oraz różnic między światem realnym i fantastycznym;
• Kształtowanie umiejętności wnioskowania i uogólniania;
• Usprawnianie narządów artykulacyjnych przez ćwiczenia ortofoniczne;
• Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury;
• Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie: wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie);
• Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką);
• Zaspokajanie dziecięcej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i zręcznościowych. Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu);
• Wspieranie dzieci w umiejętności rysowania, kodowania i dekodowania informacji.
• Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;
• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
• Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski;
• Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami);
• Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z przygotowywaniem i spożywaniem poczęstunku;
• Umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością
• Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby);
• Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków;
• Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych);
• Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania;
• Rozwijanie umiejętności odpoczynku i relaksacji przy muzyce.

Luty w Grupie Smoki

Krąg tematyczny : Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  1. Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy;
  2. Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania spacerów i wycieczek w miejscach publicznych ) ulica, park, sklep);
  3. Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaga dania dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości;
  4. Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określenia kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych;
  5. Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, określenia kierunków, stosowanie wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych;
  6. Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru;
  7. Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.

Krąg tematyczny: ferie to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne”

  1. Zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabawy na śniegu i lodzie, ćwiczenia gimnastyczne i zabaw pantomimicznych;
  2. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
  3. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego oraz umiejętności układania             opowiadania historyjek obrazkowych.
  4. Rozwijanie zdolności skupienia uwagi na długiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
  5. Uwrażliwianie na pięknego górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury ( gwara, stroju ludowe, muzyka, taniec).
  6. Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych flustracji.
  7. Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.

 

Krąg tematyczny : Podróżować każdy może : na rowerze, na motorze

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  1. Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości.
  2. Umożliwienie zdobywania wiedzy Ne temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania.
  3. Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
  4. Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie.
  5. Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno – konstrukcyjnych.
  6. Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.
  7. Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

Krąg tematyczny : Tak nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  1. Wprowadzenie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
  2. Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
  3. Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  4. Rozwijanie sprawności manualnych.
  5. Zachęcenie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych.
  6. Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
  7. Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej.

 

 

 

                      

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE - PAŹDZIERNIK 2018

Październik w grupie „SMOKI”

TEMATY TYGODNIA:

  • Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
  • Witaminy hop! do brzuszka, marchewka, i pietruszka
  • Liście malowane, pod drzewami rozsypane
  • Las szumi jesiennie, już robi się sennie.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja- świat przyrody ( gromadzenie wiadomości na temat owoców);
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
  • Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
  • Rozwijanie i poczucie estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych(uwrażliwianie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
  • Kształtowanie aspektu liczny naturalnej;
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno - kulturalnych.

Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
  • Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
  • Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem ( zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
  • Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody ( zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
  • Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
  • Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.

Las szumi jesiennie, już robi się sennie

  • Poznawanie lasu jego mieszkańców ( rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadamianie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
  • Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
  • Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
  • Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
  • Zachęcenie dzieci do wdrażania emocji podczas zabaw teatralnych ( rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).