- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 1935
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE MAJ 2019 - GRUPA SMOKI
TEMATY TYGODNIA:
- Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
- Ruch tu wielki, dżwięków moc, z traw na łące miękki koc.
- Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa.
- Bukiet, prezent i cukier, dziś rodziców dzień jest wielki.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE:
- Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywanie wybranych roślin i zwierząt, poznanie ekosystemu łąk.
- Tworzenie zielnika, nazywanie ziół.
- Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata.
- Uwrażliwienie na piękno polskich krajobrazów.
- Poznanie obrazu graficznego głoski „f”, „j”, „h”
- Utrwalanie wiedzy na temat zachowań w sytuacji zagrożenia, numeru ratunkowego 112.
- Zabawy muzyczne – utrwalanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych (trójkąt, bębenek, kołatka).
- Zapoznanie z pracą wybranych osób z przedszkola (szkoły).
- Obserwacja pracy ludzi w wybranym zawodzie, np. aptekarza, urzędnika pocztowego, policjanta, piekarza, krawca, fryzjera. Kształtowanie postawy poszanowania pracy różnych osób.
- Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców w rodzinie.
- Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny.
- Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny.
- Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć.
- Uświadamianie dzieciom bezwarunkowej miłości rodzicielskiej.
- Zachęcanie do okazywania szacunku i miłości swoim rodzicom.
- Kształcenie umiejętności przygotowania się do udziału w uroczystościach przedszkolnych.
- Kształtowanie potrzeby sprawiania rodzicom radości, przyjemności nie tylko z okazji ich świąt.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2022
4 kwietnia grupa Smoki z Przedszkola Wesoła Stacyjka spotykała się wraz z innymi przedszkolakami w Hali Widowisko-Sportowej Arena, aby wspólnie z Wielkanocnym Zajączkiem bawić się w świątecznej atmosferze. W sali sportowej przygotowane były dla dzieci konkursy sportowe. Sportowe zmagania przedszkolaków obserwował Zając, wesoły Byczek, Clifford oraz Wartuś. Zobaczcie sami jak bawiliśmy się :)
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2029
MARZEC W GRUPIE „SMOKI”
KRĄG TEMATYCZNY:
- Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.
- Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
- Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
- Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania uczuć.
- Poznanie obrazu graficznego głoski: r, s.
- Kształtowanie umiejętności tworzenia swobodnych wypowiedzi.
- Obserwacja i rozumienie zmian zachodzących w przyrodzie. Poznanie pojęcia „przedwiośnie” oraz zwiastunów wiosny.
- Poznanie oznak nadchodzącej wiosny, nazw pierwszych kwiatów.
- Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowli roślin – rzerzucha.
- Poszerzanie wiedzy na temat budowy roślin (pojęcia: cebulka, korzeń, łodyga, liście, kwiat).
- Doskonalenie liczenia w zakresie 10.
- Umożliwianie zdobywania wiadomości na temat ptaków: poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia. Rozpoznawanie piór i głosu wybranych ptaków. Poznanie rodzajów gniazd i ptasich domów. Zdobywanie wiedzy o ptakach wracających z ciepłych krajow. Obserwacja przyrodnicza w terenie.
- Budzenie zainteresowania różnymi źródłami inforamcji: film przyrodniczy, albumy, encyklopedie, czasopisma, itp.
- Poznawanie znaczenia znanych przysłów o wiośnie.
- Poznanie zapisu cyfry 0.
- Szukanie rozwiązań sytuacji problemowych metodą burzy mózgów.
- Wspomaganie dzieci w lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
- Rozumienie istoty pomiaru długości. Rozumienie pojęć: długi, krotki, wysoki, niski.
KROKUSY D. Gellner
Wybiegły krokusy spod śńiegu
I zatrzymały się w biegu
Nad nimi góry wysokie
A jeszcze wyżej obłoki
A one takie malutkie
Jak krasnoludki.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2154
KWIECIEŃ W GRUPIE SMOKI
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy tygodnia:
- Wielkanoc to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
- Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
- Stop ! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje
1. Wielkanoc to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów z zbiorze.
- Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
- Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humanistycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charaktery bohaterów).
- Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
- Przygotowanie do nauki pisania – kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo – ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków litero podobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.
- Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło:
- Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych ( uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie, jakie korzyści przynosi to człowiekowi).
- Wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów.
- Umożliwienie zdobywania doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
- Wdrażanie do właściwego, bezpiecznego posługiwania się narzędziami oraz kształcenie umiejętności organizowania sobie miejsca pracy.
3.Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza:
- Kształtowanie u dzieci intuicyjnego rozumienia zdrowia;
- Zapoznawanie z zawodem lekarza, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracowników służby zdrowia;
- Kształtowanie właściwych zachowań związanych z wizytami w gabinecie lekarskim;
- Wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, przyzwyczajanie do dbania o sprawność fizyczną i własne zdrowie;
- Rozwijanie zdolności kodowania i dekodowania informacji za pomocą symboli i słów;
- Kształtowanie właściwego stosunku do ludzi chorych ( współczucie, chęć niesienia pomocy).
4.Stop ! Zabraniam ! Zakazuję ! Śmieci w worki się pakuje !
- Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią;
- Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczenia środowiska naturalnego ( wody, gleby, powietrza);
- Zachęcenie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne ( np. w akcji „ Sprzątania świata);
- Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych;
- Zachęcenie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody;
- Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 1920
LISTOPAD W GRUPIE SMOKI
TEMATY TYGODNIA:
⦁ Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
⦁ Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
⦁ Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
⦁ Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
TREŚCI I ZAMIERZENIA:
⦁ Poznanie głosek: u/ l/ t i ich zapisu. Poznanie zapisu liczby 4.
⦁ Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym;
⦁ Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych;
⦁ Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości);
⦁ Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych;
⦁ Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności;
⦁ Kształtowanie ekspresji twórczej i doskonalenie umiejętności tworzenia swobodnych dialogów w zabawach teatralnych;
⦁ Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym);
⦁ Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji;
⦁ Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody;
⦁ Wdrażanie dzieci do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji i wyników przeprowadzonych doświadczeń;
⦁ Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki);
⦁ Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów melodycznych i niemelodycznych.
⦁ Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych;
⦁ Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie;
⦁ Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny);
⦁ Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play);
⦁ Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;
⦁ Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych;
⦁ Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej
⦁ Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu; Rozwijanie słuchu fonematycznego.
⦁ Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
⦁ Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych;
⦁ Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
⦁ Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole;
⦁ Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.
⦁ Rozwijanie w dzieciach postaw patriotycznych związanych z obchodami Stulecia Odzyskania Niepodległości.
Deszcz pada
sł. muz. Wojciech Kalata
1. Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem
i na podwórko spadł.
Ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz,
jesienny, pada, pada,
pada, pada deszcz!
2. Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach,
w blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.
Ref. Hej, pada, pada, pada...
3. Kalosze wnet założę,
parasol wezmę też,
bo lubię, gdy na dworze
jesienny pada deszcz.
Ref. Hej, pada, pada, pada..
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2135
Grupa Smoki dziękuje bardzo mamie Magdalenki oraz mamie Tymona za wspólnie spędzony czas przy czytaniu bajek dla dzieci. :)
Dlaczego powinniśmy czytać dzieciom książki?
Czytając książki dzieciom zaspokajamy ich potrzeby emocjonalne – czego nie zrobi za nas komputer ani telewizja. Dzieci zdobywają także istotne kompetencje intelektualne: uczą się języka oraz myślenia. Czytając dzieciom – poszerzamy tematykę ich zainteresowań, używamy języka literackiego: poprawnego i bogatego, dajemy dzieciom dostęp do treści, których nie dostarczy mu własne doświadczenie, rozwijamy ich wyobraźnię, wiedzę i wrażliwość moralną.
Głośne czytanie dzieciom buduje więź pomiędzy rodzicem, nauczycielem i dzieckiem, zaspokaja potrzeby emocjonalne, przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania, poprawia koncentrację, ćwiczy pamięć, rozwija poczucie humoru, jest znakomitą rozrywką oraz profilaktyką działań aspołecznych.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 1966
Bank Ekspertów – „ Czyste Ręce Ratują Życie”
Najstarszą grupę Smoki odwiedziła mama Dominiki w ramach akcji „ Czyste Ręce Ratują Życie”.
Mama Dominiki pokazała dzieciom jak należy dokładnie myć ręce. Opowiedziała nam dlaczego mycie rąk jest tak ważne i kiedy powinniśmy to robić. Nie zabrakło także wspólnej zabawy na dywanie. Dziękujemy bardzo mamie za przeprowadzenie warsztatów o tak ważnej tematyce. :)
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2179
STYCZEŃ W GRUPIE
SMOKI
TEMATY TYGODNIA:
⦁ Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
⦁ Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku mieszkali rycerze
⦁ Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
⦁ O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta
ZAMIERZENIA:
• Poznanie zapisu graficznego głosek: y, b oraz cyfry:6
• Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji – wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami czasu). Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu;
• Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji;
• Doskonalenie umiejętności dostrzegania elementów fantastycznych w utworach oraz różnic między światem realnym i fantastycznym;
• Kształtowanie umiejętności wnioskowania i uogólniania;
• Usprawnianie narządów artykulacyjnych przez ćwiczenia ortofoniczne;
• Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury;
• Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie: wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie);
• Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką);
• Zaspokajanie dziecięcej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i zręcznościowych. Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu);
• Wspieranie dzieci w umiejętności rysowania, kodowania i dekodowania informacji.
• Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;
• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
• Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski;
• Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami);
• Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z przygotowywaniem i spożywaniem poczęstunku;
• Umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością
• Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby);
• Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków;
• Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych);
• Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania;
• Rozwijanie umiejętności odpoczynku i relaksacji przy muzyce.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2442
Luty w Grupie Smoki
Krąg tematyczny : Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy;
- Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania spacerów i wycieczek w miejscach publicznych ) ulica, park, sklep);
- Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaga dania dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości;
- Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określenia kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych;
- Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, określenia kierunków, stosowanie wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych;
- Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru;
- Doskonalenie wymowy dzieci przez ćwiczenia fonacyjne.
Krąg tematyczny: ferie to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne”
- Zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabawy na śniegu i lodzie, ćwiczenia gimnastyczne i zabaw pantomimicznych;
- Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego oraz umiejętności układania opowiadania historyjek obrazkowych.
- Rozwijanie zdolności skupienia uwagi na długiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.
- Uwrażliwianie na pięknego górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury ( gwara, stroju ludowe, muzyka, taniec).
- Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych flustracji.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.
Krąg tematyczny : Podróżować każdy może : na rowerze, na motorze
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości.
- Umożliwienie zdobywania wiedzy Ne temat pojazdów i różnych sposobów podróżowania.
- Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne.
- Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie.
- Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno – konstrukcyjnych.
- Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.
- Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.
Krąg tematyczny : Tak nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Wprowadzenie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenia słownictwa w tym zakresie.
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
- Doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Zachęcenie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo.
- Rozwijanie zdolności analizy i syntezy słuchowej.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 1929
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE - PAŹDZIERNIK 2018
Październik w grupie „SMOKI”
TEMATY TYGODNIA:
- Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Witaminy hop! do brzuszka, marchewka, i pietruszka
- Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Las szumi jesiennie, już robi się sennie.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja- świat przyrody ( gromadzenie wiadomości na temat owoców);
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
- Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
- Rozwijanie i poczucie estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych(uwrażliwianie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
- Kształtowanie aspektu liczny naturalnej;
- Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno - kulturalnych.
Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
- Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
- Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
- Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem ( zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
- Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.
Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody ( zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
- Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
- Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
- Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
- Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.
Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Poznawanie lasu jego mieszkańców ( rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadamianie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
- Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
- Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
- Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
- Zachęcenie dzieci do wdrażania emocji podczas zabaw teatralnych ( rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).
Strona 1 z 2