ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE - PAŹDZIERNIK 2018

Październik w grupie „SMOKI”

TEMATY TYGODNIA:

  • Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
  • Witaminy hop! do brzuszka, marchewka, i pietruszka
  • Liście malowane, pod drzewami rozsypane
  • Las szumi jesiennie, już robi się sennie.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja- świat przyrody ( gromadzenie wiadomości na temat owoców);
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
  • Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
  • Rozwijanie i poczucie estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych(uwrażliwianie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
  • Kształtowanie aspektu liczny naturalnej;
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno - kulturalnych.

Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
  • Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
  • Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem ( zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
  • Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody ( zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
  • Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
  • Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.

Las szumi jesiennie, już robi się sennie

  • Poznawanie lasu jego mieszkańców ( rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadamianie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
  • Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
  • Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
  • Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
  • Zachęcenie dzieci do wdrażania emocji podczas zabaw teatralnych ( rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).