ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE - PAŹDZIERNIK 2018
Październik w grupie „SMOKI”
TEMATY TYGODNIA:
- Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Witaminy hop! do brzuszka, marchewka, i pietruszka
- Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Las szumi jesiennie, już robi się sennie.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja- świat przyrody ( gromadzenie wiadomości na temat owoców);
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
- Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
- Rozwijanie i poczucie estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych(uwrażliwianie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
- Kształtowanie aspektu liczny naturalnej;
- Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno - kulturalnych.
Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
- Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
- Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
- Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem ( zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
- Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.
Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody ( zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
- Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
- Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
- Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
- Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.
Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Poznawanie lasu jego mieszkańców ( rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadamianie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
- Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
- Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
- Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
- Zachęcenie dzieci do wdrażania emocji podczas zabaw teatralnych ( rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).