ZAMIERZENIA W GRUPIE „SMOKI” - Styczeń 2018
TYDZIEŃ I: „Kalendarze i zegary”
- wypowiadanie się na temat zmian zachodzących w przyrodzie w każdej porze roku
- liczenie w zakresie 7, stosując liczebniki główne i porządkowe
- rozkładanie liczby na składniki i ponowne je łączenie, stosując pojęcie „dodać”
- rozpoznawanie cyfry od 0 do 7
- wymienianie nazw pór roku i miesięcy
- dostrzeganie regularność dni i nocy
- ustalanie kolejność zdarzeń i morału wysłuchanej baśni
- rozpoznawanie i nazywanie litery „r”, „R”
- układanie ilustracji/historyjki obrazkową zgodnie z czytanym tekstem
- prawidłowe posługiwanie się pojęciami: „dziś”, „wczoraj”, „przedwczoraj”, „jutro”, „pojutrze”
- układanie rytmu według dostrzeżonej regularności
- rozumienie funkcji jaką pełni kalendarz i zegar
TYDZIEŃ II: Chcemy dużo śniegu, by saneczki nie ustały w biegu
- tworzenie serii rosnących i malejących
- rozumienie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych
- branie aktywnego udziału w inscenizacji wiersza i piosenki, uczestniczenie w zabawach parateatralnych
- tańczenie prosty układów tanecznych, krokiem walczyka
- estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno-technicznych
- wybieranie ubrania stosownie do pogody
- rozkładanie liczby 8 na składniki
- różnicowanie strony prawej od lewej, określanie położenie obiektów na kartce
- słuchanie utworów literackich i wypowiadanie się na ich temat
- dokonywanie analizy i syntezy głoskowej wyrazów
- rozpoznawanie i nazywanie litery „n”, „N”
- czytanie sylab, wyrazów i krótkich tekstów w zakresie poznanych liter
- próby układania zagadek słownych , rozwiązywanie zagadek o zimie
- posługiwanie się liczebnikiem 8 w aspekcie głównym i porządkowym
- nazywanie sportów zimowych oraz sprzętu do tych sportów
- dostrzeganie zmian kierunków przy zmianie miejsca obserwowania obiektów
TYDZIEŃ III: Na pewno to wiecie, że babcia i dziadek najlepsi są na świecie.
- Dziecko jest współgospodarzem w grupie przedszkolnej,
- redaguje ustne wypowiedzi na podany temat
- bierze udział w inscenizacji wiersza
- śpiewa piosenkę przygotowaną na uroczystość
- wykonuje laurkę i upominki
- przelicza do 10, posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- posługuje się poznanymi liczbami/cyframi
- uważnie słucha czytanych utworów literackich
- opowiada o kolejnych wydarzeniach w wysłuchanej bajce, rozumiejąc ich następstwo
- czyta proste zdania pod ilustracjami
- czyta wyrazy z podziałem na sylaby i całe wyrazy
- rysuje portret
- recytuje wiersz z pamięci
TYDZIEŃ IV: My się zimy nie boimy, więc bałwana ulepimy.
- przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się podczas balu
- śpiewanie piosenek o tematyce zimowej
- dostosowywanie ruch do charakteru i tempa muzyki
- przejawianie aktywność twórczej w różnych formach zabaw: słownych, tanecznych, manualnych
- estetyczne i precyzyjne wykonywanie pracy plastycznej
- posługiwanie się liczebnikami w aspekcie głównym i porządkowym w zakresie 9
- swobodne wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
- ustalanie miejsce wybranej głoski w wyrazie
- wyodrębnianie spółgłoski w wygłosie
- rozpoznawanie litery „b”, „B” wśród innych liter
- ilustrowanie tańcem opowiadanie oraz odczytywanie treści wyrażonych tańcem, ruchem, mimiką
- zapamiętywanie i układanie figury w szeregach
- tworzenie zakończenie opowiadania ułożonego na podstawie ilustracji