Serdeczne podziękowania dla mamy Matyldy Dudczak z grupy maluszków za piątkowe spotkanie z opowieściami o Wesołym Ryjku 📕📔📙📘

W grupie maluszków Dzień Babci i Dziadka odbył się 12 lutego 2019r. Specjalnie dla Nich dzieci zaśpiewały piękne piosenki, tańczyły oraz recytowały wzruszające wierszyki. Chcąc podziękować Babci i Dziadkowi za wszystko co robią dla swoich wnucząt - Krasnoludki samodzielnie przygotowały serduszkowe prezenty. :) <3

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc listopad

 

Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

  • Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej.
  • Budowanie prostych konstrukcji latających.
  • Konstruowanie instrumentów wydających dźwięki, dętych.
  • Bogacenie czynnego słownika dzieci.

 

Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

  • Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków.
  • Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości.
  • Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania.
  • Tworzenie miłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.

 

Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga

  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych.
  • Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych.
  • Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych.

 

Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy

  • Oswajanie strachu przed nieznanym i własna wybujałą wyobraźnią.
  • Doskonalenie znajomości kolorów i barw.
  • Poznanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia.
  • Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc grudzień:

 

Mikołaj, Mikołaj w czerwonej czapeczce

  • Zapoznanie dzieci z postacią Św. Mikołaja.
  • Przygotowanie dzieci na wizytę wspaniałego gościa, zwrócenie uwagi na kulturalne zachowywanie się podczas teatrzyku oraz cierpliwe czekanie na swoją kolej.
  • Nauczenie piosenki o Św. Mikołaju, wprowadzenie dzieci w uroczysty i świąteczny nastrój.
  • Rozwijanie sprawności manualnych.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych.

 

Idą, idą święta.

  • Zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami Świąt Bożego Narodzenia.
  • Rozwijanie relacji między dziećmi i dorosłymi, między domem i przedszkolem.
  • Zaproszenie rodziców na warsztaty.
  • Rozwijanie sprawności manualnych przez wykonywanie ozdób świątecznych.
  • Rozwijanie empatii w stosunku do innych ludzi.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY:

 

  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.

  • Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola.

  • Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.

  • Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.

  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.

  • Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.

  • Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie i w powietrzu.

  • Składanie prostych konstrukcji z papieru.

  • Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i  na wodzie w toku zabaw badawczych.

  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

  • Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.

  • Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.

  • Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.
     

 

„Gawron”
Chociaż gawron trochę siwy,
ale zawsze urodziwy.
Stąpa dzielnie, pierś wypina,
jeszcze go się humor trzyma.

Refren:
Gawron, gawron, gawronie,
drepczesz ładnie koło mnie
Ja cię lubię, a ty mnie,
gawron, gawron, gawronie!

A gdy wraca z pól szerokich,
stuka dziobem w szyby okien.
“Nalatałem się po świecie,
wpuście mnie do domu, dzieci!”

Refren:
Gawron, gawron, gawronie,
drepczesz ładnie koło mnie
Ja cię lubię, a ty mnie,
gawron, gawron, gawronie!

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą

  • Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych , pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami

  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych
  • Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych

 

Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze

  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej

  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

  • Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie

 

Kocham Babcię, kocham Dziadka, bycie z nimi to jest gratka

  • Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach

  • Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych
  • Umożliwienie wykonania własnoręcznych prezentów

 

Co marzenie, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia

  • Wyrażanie własnych myśli i życzeń

  • Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych

  • Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi

 

Dla Babci i Dziadziusia

Wanda Chotomska

Dla kogo ta laurka,

W słońcu, zieleni, chmurkach?

Dla kogo każda wnuczka,

Dla kogo każdy wnuczek,

Maluje dzisiaj kwiaty,

Przynosi upominek?

Dla kogo jest ten wierszyk,

I życzenia od dzieci?

Już wiecie? Oczywiście

Dla wszystkich babć i dziadków

Na świecie!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

 

Jabłka , śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców- sadem.
  • Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
  • Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.

 

Witaminy, hop do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych.
  • Kształtowanie intuicji matematycznych.
  • Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
  • Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 

Las szumi jesiennie , już robi się sennie

  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
  • Rozbudzanie poczucia estetyki.

 

 

 

A w ogrodzie jeżyk śpi.

Zbudź się, jeżu, zbudź.

Lecz nie podam ręki ci,

bo mnie będziesz kłuć.

 

Chociaż na grzbiecie

jeżyk kolce ma,

to każde z dzieci

lubi go jak ja.

 

Mój jeżyku, odwiedź nas,

do przedszkola spiesz.

Był już kotek gościem raz,

może być i jeż.

                                                   

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień

Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

  • Zapoznanie dzieci z kadrą przedszkola oraz kolegami i koleżankami z grupy.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
  • Poznanie przedszkolnych pomieszczeń i ich funkcji.
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym.
  • Wzbudzanie zaufania do nauczyciela.

 

W moim domu nie nudzi się nikomu

  • Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
  • Nauka bezpiecznego poruszania się po schodach.
  • Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.
  • Kształtowanie pozytywnego , pełnego ciekawości stosunku do roślin i zwierząt.

 

Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie

  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
  • Poznawanie ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.
  • Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
  • Doskonalenie analizatora słuchowego , wyodrębnianie , rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.

 

Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

  • Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
  • Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
  • Wdrażanie do samodzielności.
  • Uwrażliwianie na estetyczny wygląd.

 

 

My jesteśmy Krasnoludki

 

My jesteśmy krasnoludki, hopsa sa, hopsa sa,

pod grzybkami nasze budki, hopsa sa, hopsa sa,

jemy mrówki, żabkie łapki, oj tak tak, oj tak tak,

a na głowach krasne czapki, to nasz, to nasz znak.

 

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy, trutu tu, trutu tu,

gdy ktoś senny, to uśpimy, lulu lulu lu,

gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka, ajajaj, ajajaj,

to zapłacze niezabudka, uuuuu.

 

My jesteśmy krasnoludki, hopsa sa, hopsa sa,

pod grzybkami nasze budki, hopsa sa, hopsa sa,

jemy mrówki, żabkie łapki, oj tak tak, oj tak tak,

a na głowach krasne czapki, to nasz, to nasz znak.